© r e t m e t r o . n l | Disclaimer | Contact

Nieuwe ontwikkelingen aan toekomstige simulator...

De afgelopen weken is weer veel werk verzet.  De dakroosters zijn hersteld en in de grijze primer gespoten. Hierna kunnen de roosters en het dak in de definitieve kleur worden geschilderd.

Voor het aanleggen van extra bekabeling zijn er vele gaten geboord in de bodem van de bestuurderscabine.  Wij willen voorkomen dat de nieuwe en extra bekabeling zichtbaar zal worden en hebben gekozen om de bedrading onder het treinstel te monteren. Ook is een deel van het pur-schuim onder de cabinevloer verwijderd.  Dit geeft ons de mogelijkheid een verdeelpunt in te bouwen voor de toevoer van de 230V . Jan heeft al de nodige uren in het electrisch circuit gestopt en heeft besloten dat enige ATB-modulen worden verwijderd om plaats te maken voor de PLC's en de diverse voedingen.

De cabine-simulatie zal worden bestuurd door moderne modulaire Panasonic PLC's.  Het voordeel van deze compacte PLC's is dat ze worden opgebouwd naar de wens van de gebruiker. Theu, een ervaren PLC-programmeur, zal de software schrijven voor de besturing.  Zijn spoorweginteresse en ervaring komt nu zeker tot zijn recht. René heeft een flow-diagram gemaakt waarmee de programmering mogelijk wordt.  Iedere functie zal nu worden geprogrammeerd en komt volledig overeen met de werkelijke functies en signalering.